czwartek, 30 października 2014

Halloween.

Dziś mieliśmy przedłużone zajęcia języka angielskiego. Prawie cały dzień. Najpierw uczyliśmy się piosenki, która jest w zakładce Dla uczniów. Okazało się, że bardzo przypadła nam do gustu, bo śpiewaliśmy i śpiewaliśmy.

 Potem mieliśmy videokonferencję z uczniami partnerskiej szkoły w Hiszpanii z miejscowości Portugalette. Mała grupka uczniów z tamtej strony ekranu i duża gromada z naszej. Ale daliśmy radę. Zaśpiewaliśmy piosenkę halloweenową, dostaliśmy brawa. Potem kilka osób przedstawiło się do kamerki...wszyscy nie mogli, bo trwałoby to za długo.
 Następnie był quiz. Dzieci pokazywały nam ilustracje z gazet i musieliśmy odgadywać - adult, baby, child, teenager. My też przygotowaliśmy zagadki dla naszych kolegów i koleżanek. Ze zdjęć powstał plakat.

Czas minął bardzo szybko i mogliśmy poczęstować się smakołykami przygotowanymi z okazji Halloween. Wyjątkowo były chipsy - duszki, pajęczynki i nietoperze oraz czekoladowe kulki. Dzień pełen wrażeń, ale najlepsza okazja, by potrenować język angielski.

 Trudno było prowadzić zajęcia, wideokonferencję i robić zdjęcia...







Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Create a free slideshow design



Zyraffa.

http://www.zyraffa.pl/

środa, 29 października 2014

A na jutro pachnące...


Piszemy, trenujemy.

Ostatnie zajęcia dzisiejszego dnia poświęciłam na zapoznanie dzieci z aplikacją Pic Collage. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cardinalblue.piccollage.google&hl=pl Pokazałam podstawowe funkcje, pobraliśmy darmowe naklejki. Potem przyszedł czas na samodzielne pisanie czterech wyrazów. Klawiaturka tableszytowa nie jest skomplikowana, ale należało odszukać literki i wybrać te, które występują w podanym wyrazie. Dzieci dodały naklejki i wybrały tło. Czasami musiałam tło zmienić, bo plakat był nieczytelny, ale to nasze pierwsze próby.
Oklaski.

poniedziałek, 27 października 2014

Ubranka na tablety.

Dotarły dziś etui i ochronne folie na ekran Jutro po zajęciach  będę montować  na każdy tablet. Najpierw  muszę wyczyścić ekrany, bo do tej pory używaliśmy tablety bez osłonek...


Tablety w działaniu.

Zaczynam zajęcia. Wywołuję numerek, dziecko idzie po tableszyt, uruchamia i włącza aplikacje z pingwinkiem- zabawa memory, kształty, szeregi, puzzle...bardzo dużo logicznych zabaw. Zanim rozdam wszystkie tableszyty dzieci grzecznie czekają grając w pingwinkową aplikację.

Czekam aż się nacieszą, zdobędą nagrodę. Dzwonię dzwoneczkiem, to znak, że należy przełączyć się na ekran główny. Chwila i wszyscy czekają, co dalej. Dalej aplikacja ABC kaligrafia. Nadal robi furorę, a dziś dodatkowo literka e,E, która myli się z cyfrą 3. Po tych ćwiczeniach będzie łatwiej.

W parach odkodowanie kodu QR nie stanowiło problemu. Należało odszukać w tabeli wyrazy zakodowane kodem. Było czytanie i porównywanie- czytanie i spostrzeganie. Potem tabelkę z pokolorowanymi polami wyrazów wkleiliśmy do elementarzy.

Czytaliśmy również wyrazy, zdania i pisaliśmy je w zeszytach. Bardzo dużo pracy, ale wiele przyjemności.


piątek, 24 października 2014

Podsumowanie tygodnia.

Kolejne podsumowanie tygodnia. Dzieci wybierały najciekawsze zajęcia: w-f, malowanie farbami, zajęcia z tabletami, kodowanie, pisanie w zeszytach, nagrywanie, pomoc zwierzaczkom...dużo pamiętały i wszystko zawarły na kartkach podsumowujących 5 szkolnych dni.

Dziś troje dzieci przekazało dary dla piesków i kotków. Brawo !


czwartek, 23 października 2014

Dzień pełen aktywności.

Rozpoczęliśmy od kodowania. Należało programować ludzika, było to wyzwanie, ale dzieci wytrwale się zmagały z nowym zadaniem.
Potem były zadania w klasie. Jedynka potrzebna jest do numeru alarmowego, do konta w banku, do tworzenia większych liczb....13, 21, 100, 1000, 1000000...11...bez niej nie byłoby liczenia, bo od jakiej liczby byśmy rozpoczęli odliczanie? Całkiem niezłe filozoficzne rozważania. Trochę popisaliśmy i zadzwonił dzwonek na obiad.
Potem bawiliśmy się na lekcji języka angielskiego, pomagał tygrysek. Nagrałam dzieci jak się przedstawiają. Potrzebne to będzie do naszego projektu eTwinning.
Na zajęciach plastycznych malowaliśmy farbami. Jesienne drzewo mieni się kolorami.
Na ostatniej lekcji w-f bawiliśmy się wesoło, kozłowaliśmy piłkę, nie chciała się słuchać...ale za to dzieci mogły się wybiegać.

Darów przybywa.

Wszystkie zanieśliśmy do klasy 107, gdzie z radością zostały odebrane przez naszych kolegów i koleżanki z klasy I c.A na jutro czekają kolejne dary - kocyki. Mamy złote serca-pomagamy.


Kodujemy

http://lightbot.com/hocflash.html

Praca programisty nie jest łatwa. Ludzik nie zawsze się słuchał, ale wytrwale podawaliśmy mu komendy, by szedł tam, gdzie chcemy. Każdy pracował przy swoim komputerze, ale niektórzy sobie pomagali. Tak nam szybko minął czas, że zaskoczył nas dzwonek.



środa, 22 października 2014

Pieski będą szczęśliwe.

Kolejne dzieci przyniosły dar dla zwierzaczków. Super ! Jest nas coraz więcej.


List ze zdjęciem.

Utrwalaliśmy poznane literki, czytaliśmy tekst na krześle " Mam głos" oraz rysowaliśmy. W zabawach ruchowych poszukiwaliśmy pary do naszej sylaby. Jeże dostały rysunkowe domki na zimę, tablety pozwoliły na naukę pisania, liczenia.
Dzieci zrobiły zdjęcie i wysłały mi mailem z konta, które mają tablety.
Zważywszy, że to październik, liter wprowadzonych nie za wiele, że nie wszystkie dzieci czytają to było znakomicie.
Natalka i Igor na koniec powiedzieli, że to był fajny dzień. Był, muszę odpocząć pod kocykiem...







wtorek, 21 października 2014

Złote serca.

Dziś kolejne złote serca. Dziewczynki przyniosły karmę dla psów i kotów z olsztyńskiego schroniska. Zaniosły do sali 107, gdzie dary gromadzi klasa I c. Brawo! Nasi przyjaciele czekają na pomoc.


Jak słonecznie w naszej klasie!

Słonecznie jest dzięki pięknym koszulkom, które zafundowali nam rodzice. Dzieci się pięknie prezentują, a w klasie jest jasno i radośnie.


Urodziny Błażeja.

Kolejne klasowe urodziny ze śpiewającym kwiatkiem, tańcami i hucznym Sto lat. Tym razem swoje święto miał Błażej. Było jak zawsze fantastycznie.


Ping i Pong.

To bohaterowie historyjki o psie i kocie w szkole. Dzieci bawiły się pacynkami, bardzo to lubią. Miały czas na aktywną zabawę.


poniedziałek, 20 października 2014

Krzesło w nowym ubranku.

Krzesło " Mam głos " dostało nowe ubranko, ale na właściwe czekam z niecierpliwością. Dzieci, które zasiadły na krześle wymyślały zagadki dla kolegów i koleżanek. Każdy słuchał w skupieniu, a zagadki nie zawsze były łatwe.

Na tablicy łączyliśmy sylaby. Gra nie była trudna, całkiem duża grupa dzieci miała możliwość w ten sposób ćwiczyć pamięć i czytanie.

Dzień był bardzo długi. Śpiewaliśmy, pisaliśmy na tabliczkach literki, wyrazy i zdania. czytaliśmy tekst w zeszytach, pisaliśmy w nich wyrazy.
Uruchomiliśmy tablety i trenowaliśmy kierunek pisania literek, potem liczenie w grze z samolotem.
Odszyfrowaliśmy kod QR, który był zaszyfrowaną grą matematyczną. Dzień był długi i pod koniec zmęczenie dawało się we znaki.
Brawa dla moich pierwszaków, byli super !


Pierwszy dar dla piesków.

Piotruś jako pierwszy okazał serce i przyniósł dar dla piesków ze schroniska. Akcję ogłosili uczniowie z klasy I c i bardzo nam się podoba. Ciekawe kto następny przyniesie jakieś podarunki- stare koce, poduszki, jedzonko...


środa, 15 października 2014

My w Gazecie olsztyńskiej.

Na pamiątkę mamy zdjęcie. Każde dziecko otrzyma na własność ten numer gazety.


Sponsorem dnia jest literka T,t.

Czego to ja się nie dowiedziałam o hobby tatusiów....hohohohohoho. Większość spędza czas na kanapie i lubi spać. Jeden tata łowi ryby, jeden majsterkuje, jeden szuka samochodu w Internecie, a jeden gra w gry jak dzieci śpią. Jeden tata lepi bałwany ( takie hobby okresowe ), i jeden uwielbia ciągać sanki...Wczorajszy mecz ułatwił sprawę, bo hobby wielu tatusiów to oglądanie meczów w TV.

A czym się różni praca od hobby ? Jedno się lubi bardziej. Które, proszę zgadnąć.

Sponsorem dnia była literka T,t. Program TV był o wyrazach, w których słychać głoskę t.
Trudno tak na poczekaniu podać pięć wyrazów, które się nie powtarzały w wypowiedziach poprzedników, ale dzieci dzielnie walczyły i podawały przedziwne wyrazy : tata, szpagat, tutaj, baletnica, awatarek, który, materac...

Budowaliśmy też z klocków oraz jedna grupa przygotowała przedstawienie o dwóch śpiących królewnach.
Przeliczaliśmy kasztany, a polecenia wcale nie były proste. Dzieci musiały oszacować ilość kasztanów w worku, potem sprawdzić ilość właściwą, podać osobę, która była najbliżej tego wyniku, odłożyć 10 kasztanów, obliczyć ile pozostało....



poniedziałek, 13 października 2014

Pasowanie na ucznia.

Długo oczekiwany moment właśnie nadszedł. Na uroczystym apelu dzieci zostały pasowane na uczniów. Po krótkim programie artystycznym czekał na nie w klasie słodki poczęstunek i upominki - mapa od Pana Premiera wydana z okazji 25 lat wolności Polski, pamiątkowe dyplomy i czapeczki od uczniów klasy III.

Dziękujemy pani Iwonie d'Aystetten i Iwonie Lemańskiej za przepiękną dekorację, a wychowawczyniom klas trzecich za przygotowanie wspaniałego występu dzieci i świetne upominki.

Słowa uznania należą się rodzicom za przygotowanie naszego spotkania w klasie. Szczególne podziękowania dla Pani Agnieszki i Pani Magdy.



Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Personalize a free slideshow

niedziela, 12 października 2014

Etyka - Uśmiech rozświetla twarz.

Rozmawialiśmy o uczuciach. Jak poznać miłą osobę ? Jak samemu być miłym? Czy wokół nas są miłe osoby? Oto ich portrety.

Daria Narbut


Etyka - Opowieść o ziarenku.

Podczas kolejnych zajęć odkrywaliśmy swoje talenty. Dzieci zapoznały się z "Opowieścią o ziarenku".
To opowieść o drzemiących w każdym człowieku możliwościach i talentach, które może wykorzystać. Dzieci są na razie  właśnie takimi ziarenkami potrzebującymi dobrego, zdrowego odżywiania, świeżego powietrza, światła ( wiedzy), miłości , aby w przyszłości każde z nich zaowocowało.

Daria Narbut


Etyka - Opowieść o osiołku.

Pierwsze spotkanie miało na celu poznanie się nawzajem - dzieci między sobą oraz dzieci z nauczycielem. 
" Opowieść o osiołku" to historia królewicza, który na skutek zaklęcia złośliwej wróżki ma postać białego osiołka. Pewnego dnia słucha muzyki i postanawia  nauczyć się grać na instrumencie, który go zachwycił swoim brzemieniem - to harfa. Mimo ogromnych trudności, po wielu latach ćwiczeń osiąga mistrzostwo.
Dzieci wykonały pracę plastyczną pokazującą, że warto dążyć do celu i że na pewno sobie poradzą.

Daria Narbut


Podsumowanie tygodnia.

Kolejny tydzień za nami. Było sporo ciekawych momentów, dopisywała pogoda, więc udało nam się pobyć na placu zabaw. Dzieci bardzo to lubią. Wiele z nich wskazało na ciekawe zajęcia komputerowe, pisanie literek na tablecie, pierwsze owoce i warzywa z akcji do chrupania.


czwartek, 9 października 2014

Code week.

Od jutra rusza Europejski Tydzień Kodowania. Każdy kraj zgłasza inicjatywny, jakie podejmują nauczyciele, pracownicy domów kultury, osiedlowych świetlic, bibliotek , by pobawić się kodowaniem z uczniami. W Polsce zgłoszono ich już ponad 300.

My spróbujemy pokierować ludzikiem- żarówką, by zapalała się stając na niebieskich polach. Do dyspozycji mamy strzałka - idzie prosto, zakręty - w prawo, lewo, sprężynka - podskok, żarówka- zapalanie światła. Każde niebieskie pole jest miejscem, gdzie żarówka powinna świecić.

Zachęcam rodziców do zabawy z dziećmi, to świetna zabawa dla dorosłych i dzieci.Wciągająca....

Gra dostępna jest TU







Bawimy się.

Na zajęciach języka angielskiego utrwalaliśmy piosenkę Hello Tiger, słownictwo związane z przedmiotami szkolnymi i czynnościami.
Podobała się zabawa w  łowienie przyborów szkolnych. Bardzo dużo dzieci potrafi nazwać wszystkie, o których się uczyliśmy.


Apel klas I-III.

Co miesiąc podsumowujemy zachowanie dzieci z klas I-III na specjalnym apelu. To ważny moment, by nagrodzić wyróżniających się uczniów, docenić ich starania i osiągnięcia. Z naszej klasy duża grupa uczniów otrzymała brawa i naklejkę superzachowanie za miesiąc wrzesień. Zbieramy oceny za październik, apel na początku listopada.


środa, 8 października 2014

Spektakl o zaczarowanych słowach.

Byliśmy na spektaklu, w którym występowała kapryśna królewna. Raniła swoich bliskich, bo była niegrzeczna. Nigdy nie używała słów- proszę, dziękuję, przepraszam. Los obszedł się z nią okrutnie, ale naprawiła krzywdy i do królestwa wróciło szczęście.


wtorek, 7 października 2014

Wyścigi zwierzątek.

Tym razem nie były to zawody matematyczne....bo wyścigowały się zwierzaki. Dwie kostki do gry dla graczy i kolorowe żetony dla każdego zwierzaka. W grupach czteroosobowych nie zawsze było zgodnie. Niektórzy uczniowie muszą jeszcze sporo się nauczyć jak współpracować i jak ponosić porażkę.

W wielu zespołach udało się rozegrać po dwa wyścigi. Było sporo liczenia. Brawa dla wytrwałych !


poniedziałek, 6 października 2014

Zabawy z językiem angielskim.

Wiadomo, że nauka w dużej grupie jest trudniejsza niż w grupie mniej licznej. Robię co mogę, by było dużo zabaw i by uczniowie mogli trenować w ten sposób potrzebne zwroty. Tu ćwiczymy słownictwo związane ze szkołą, a jesteśmy w sklepie.


niedziela, 5 października 2014

Światowy Dzień Nauczyciela.

Trochę wcześniej niż w Polsce, ale hucznie obchodzony na całym świecie.Do zrealizowania tego filmu zaprosił mnie Marcin Zaród, Nauczyciel Roku 2013, z którym spotkałam się rok temu na Zamku Królewskim w Warszawie jako nominowana w tym konkursie.





Hasło tegorocznego Światowego Dnia Nauczycieli to "Invest in the future, Invest in teachers", co można przetłumaczyć jako wezwanie: "Inwestujmy w przyszłość, inwestujmy w nauczycieli". Prezentujemy uczniów niemal trzydziestu szkół z całej Polski, ze szkół małych i dużych, ze wsi, miasteczek i miast. Zastanawiacie się, czy chodzenie do szkoły można lubić?

Zaczynamy międzynarodową współpracę.





piątek, 3 października 2014

Podsumowanie tygodnia.

Na koniec tygodnia podsumowujemy nasze działania. Tyle się działo, że niektórzy mieli problem z wybraniem najciekawszego wydarzenia. Dużo łatwiej niż na początku  było dzieciom ocenić własną aktywność, zaangażowanie podczas lekcji, czy zachowanie.

Wielu osobom podobał się spacer do parku i praca z tabletami. Niektórzy nadal za najciekawsze uważają zajęcia komputerowe, ale byli też tacy, którzy za ciekawe uznali spotkanie z panem redaktorem Radia Olsztyn, czy czytanie książki o kotku.


Owocowa gra matematyczna.

Gra bardzo prosta, ale emocji było sporo. Dzieci dobrały się w pary, przygotowały potrzebne atrybuty: planszę, dwie kostki i żetony w dwóch kolorach. Żetony dostaliśmy od pani Oli Schoen-Kamińskiej. Od tej samej życzliwej nam nauczycielki, która ze swoimi uczniami przysłała nam " Koło odkrywców".

Niektórzy woleli grać w trzy osoby, więc dobrali sobie trzeci kolor żetonów. Nie musiałam obsługiwać uczniów, po zabawie sprawnie posprzątali swoje miejsca.