Zaczęliśmy od rozmowy w kręgu. Dwa kluczowe pytania pozwoliły dzieciom na refleksje, podawanie hipotez, weryfikację wiedzy i dzielenie się tym, co już wiedzą na temat wody i wód.
Po obejrzeniu filmu o delfinach dzieci podzieliły się ze mną wszystkimi informacjami na temat tych zwierząt, które pojawiły sie w materiale. Sporo zapamiętały, miały też dodatkowe pytania do mnie.
np o głowonogi, którymi żywią się delfiny.
Gromada: Głowonogi - zwierzęta wyłącznie morskie. Wyraźnie wyodrębniona głowa i wieniec ramion z przyssawkami wokół otworu gębowego z chitynowym dziobem. U ośmiornic jest tych ramion 8, a u kalmarów i mątw - 10.
Poruszają się na zasadzie odrzutu wody, który powstaje w wyniku skurczu mięśni płaszcza. Muszla jest szczątkowa (lub jej nie ma), zwykle wewnętrzna, podskórna (wyjątkiem jest łodzik z muszlą zewnętrzną).
Głowonogi są rozdzielnopłciowe, zapłodnienie jest wewnętrzne; ich rozwój jest prosty (brak stadium larwy). Czasem samica różni się wyglądem od samca (dymorfizm płciowy).
Organizmy te uważane są za najinteligentniejsze wśród bezkręgowców. Mają wysoko uorganizowany układ nerwowy i narządy wzroku.
Przedstawiciele: Ośmiornica pospolita, kałamarnica olbrzymia, kalmar właściwy, mątwa pospolita, łodzik piękny. źródło edunauka.pl
Potem dzieci przeczytały tekst z ćwiczeń. W naszych materiałach dodatkowych Didasko są wspaniałe propozycje do wykorzystania w tym temacie. Porozmawiały ze sobą na temat tego co przeczytały, zadałam kilka pytań kontrolnych, ale okazało się, że temat był tak ciekawy, że wszystkie informacje łatwo zapadły w pamięć.
Po wykonaniu ćwiczenia pisemnego dzieci sprawdziły sobie nawzajem tekst, kilka zdań odczytaliśmy głośno. Najwspanialsze było to, że w wielu miejscach można było użyć innych wyrazów niż kolega czy koleżanka.
Potem przyszedł czas na quiz w quizizz. Kto ma chęć się sprawdzić zapraszam do zabawy.
Wreszcie dzieci wykonywały plakat w aplikacji Szkic. Należało zapisać co najmniej 4 zdania o delfinach.
Podczas zajęć edukacji matematycznej dzieci otrzymały na ławki dwa kody QR, a na tablicy instrukcję. Poradziły sobie bez kłopotu.
Na zakończenie dnia napisały swoje refleksje na wyciętych sylwetach delfinów. Bardzo intensywna praca, ale ile zaangażowania i radości.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz