Dzieci zaproponowały sposoby na pocieszenie osoby zasmuconej, zapłakanej i przypomnieliśmy sobie powiedzonko, które nam też pomaga - Wszystko przemija, nawet najdłuższa żmija. W ćwiczeniach dopisaliśmy wyrażenia związane ze strachem.
Następnie na ławkach, w grupach dzieci segregowały wyrazy. Spośród różnych części mowy musiały wybrać nazwy uczuć i zastanowić się, które uczucie towarzyszy im najczęściej. W każdej grupie podały radość, ale Ania powiedziała, że jej częściej zadarza się wesołość, niż radość. Wesołość, to jest chwila, a radość to coś więcej i trwa dłużej. I właśnie w tym momencie lekcji Ania jest wesoła. Taka filozofia...głębokie przemyślenia.
Przyszła pora na tablety. Każde dziecko w grupie otrzymało jeden kod QR i po zeskanowaniu musiało obliczyć działanie. Wynik działania wskazywał kopertę, z której należało wyjąć kartkę z tekstem. Każdy w grupie miał inny tekst. Opis Hanki, Hanki z projektu czytelniczego. Aplikacja WeeMee i myk, myk - Hanki gotowe. Na dywanie w grupach dzieci wymieniły się tabletami z portretami i po odczytaniu opisu udzieliły sobie nawzajem informacji zwrotnej oraz pogratulowały pięknych portretów. Hanka też przeżywała różne emocje- a to była niezadowolona, a to zmartwiona, a to szczęśliwa...należało te uczucia zobrazować w aplikacji.
Podsumowaniem zajęć był answergarden. Kod QR do strony w sieci od razu pozwalał na działanie. Największy wyraz szczęśliwie mówił, że tak właśnie czują się dziś moi uczniowie. Wyraz rósł razem z wielokrotnością jego używania. Ja też dopisałam się do tej listy.
Hanka ma krótkie żółte włosy i brązowe oczy . Ubrana jest w żółtą bluzeczkę z krótkim rękawkiem i białą spódniczkę z falbankami. Na nogach ma szare buty-króliczki.
Hanka czeka na koleżanki, bo chcą pospacerować razem w parku. Niecierpliwi się, bo Zosia i Ania się spóźniają.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz