środa, 10 grudnia 2014

Jak lis przechytrzył kruka.

Odgrywaliśmy scenki jak lis przechytrzył kruka i zabrał mu ser. Czy lisy lubią ser? Co jedzą lisy? Skąd kruk miał ser? Dlaczego mówi się - chytry, jak lis? Tyle pytań.

Dzieci chętnie się przebierały, pomagały sobie zmieniać kostiumy. Jutro kolejne pary wcielą się w te postaci.

Matematyka dziś była bardzo mocno związana z manipulowaniem i rozwiązywaniem problemów. Bawiliśmy się piankowymi owadami. dzieci układały na ławkach owady według poleceń i przeliczały w zakresie większym niż poznane 5. Bardzo sprawnie nam szło, zdążyliśmy jeszcze wykonać kilka łatwych ćwiczeń na podsumowanie w zeszytach matematycznych.

Otworzyliśmy na kalendarzu adwentowym zadanie z bombki 10. Dzieci bardzo się ucieszyły, bo była to gra memory z obrazków bombek, które wykonały  na zajęciach. broda Mikołaja została skrócona o kolejny kawałek. Pokazałam też zabawę w kodowanie trasy Mikołaja do prezentu. Jutro na zajęciach komputerowych będziemy się nią bawić.

Przyszedł czas na tablety. Po ich uruchomieniu dzieci musiały otworzyć pocztę, otworzyć list, wejść przez link do Sklepu Play i pobrać aplikację z choinką. Następnie rozkładały liczbę 10 na 3 składniki rozwieszając na choince bombki w trzech kolorach. Choinkę umieszczały na plakacie Pic Collage, zapisywały formułę matematyczną i wysyłały plakat mailem do mnie. Kolejna choinka mogła zostać ozdobiona według własnego pomysłu, na plakacie oczywiście  trzeba było zapisać formułę matematyczną, plakat ponownie wysłać mailem. Trzecia choinka powinna mieć napis Wesołych Świąt. Tyle operacji ! Teraz na poczcie mam świątecznie, bo raz po raz wyskakują matematyczne choinki.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mimoteo.christmastree

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cardinalblue.piccollage.google



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz